Društvena odgovornost

Ulažemo u poboljšanje kvalitete života društva u kojem djelujemo te pružamo podršku projektima u kojima pronalazimo naše istinske vrijednosti.

S ciljem unapređenja kvalitete života društva u kojem djeluje, Podravka od svog osnutka ulaže u znanost i obrazovanje, održivi razvoj, kulturu, umjetnost, sport te rado promiče korporativnu društvenu odgovornost. Vodimo se vrijednostima kojima je prožeta kultura kompanije; kreativnost, povjerenje, strast, inovativnosti i izvrsnosti, stoga s ponosom pružamo podršku onim projektima u kojima pronalazimo ove, istinske, vrijednosti.

Korištenjem vlastitih potencijala te osmišljavanjem i provođenjem konkretnih projekata promoviramo povezivanje i razmjenu znanja, iskustava i informacija, kreiramo i potičemo inicijative i projekte s ciljem uravnoteženog gospodarskog razvoja te poboljšanja kvalitete života i očuvanja okoliša.

Svojim aktivnostima nastojimo pridonijeti razvoju opće društvene zajednice kroz tri ključna područja: promoviranje zdravog načina života, profesionalno usavršavanje zaposlenika i poticanje njihove izvrsnosti i kreativnosti te osjećaj za potrebe društvene zajednice u kojoj djelujemo.

Nutritivna strategija


Usmjereni smo na zdravu, uravnoteženu te održivu prehranu kroz razvoj novih i inoviranih proizvoda.

Podravka svojom nutritivnom strategijom za razdoblje do 2027. potvrđuje usmjerenost na zdravu, uravnoteženu te održivu prehranu kroz razvoj novih i inoviranih proizvoda Nutritivna strategija naš je vodič u razvoju novih i obnavljanju postojećih receptura proizvoda, kako bi Vam u svim prilikama bili dostupni zdravi i visokokvalitetni proizvodi adekvatne hranjive vrijednosti te izvrsnog okusa

Podravka je donijela novu nutritivnu strategiju do 2027. godine kojom nastavlja brinuti o zdravlju svojih potrošača i zadržati njihovo povjerenje. Tako Podravka još jednom potvrđuje društvenu odgovornost i usmjerenost na zdravu, uravnoteženu, visokokvalitetnu i održivu prehranu kroz razvoj novih i inoviranih proizvoda. Podravka će svoju široku ponudu proizvoda nastaviti prilagođavati i nadopunjavati u skladu sa zdravstvenim preporukama, prehrambenim trendovima te potrebama i željama potrošača. To uključuje proizvode s manjim udjelom soli i dodanih šećera, obogaćene vlaknima, bjelančevinama, vitaminima i mineralima, kao i proizvode bazirane na voću, povrću, mahunarkama, cjelovitim žitaricama, biljnim izvorima proteina i sl.

Glavni ciljevi koje Podravka planira postići nutritivnom strategijom do 2027. godine su:

  • u 75% novih i inoviranih proizvoda smanjiti prosječni sadržaj soli i šećera za 20% u odnosu na trenutni prosječni sadržaj
  • u 75% novih i inoviranih proizvoda ugraditi najmanje jedan sastojak koji podržava zdravu i uravnoteženu prehranu kao što su vlakna, bjelančevine, vitamini i minerali
  • najmanje 40% novih i inoviranih proizvoda bazirati na sastojcima povezanim s održivom prehranom poput voća, povrća, mahunarki, cjelovitih žitarica, biljnih izvora proteina i sl.
  • sa 100% portfelja podržavati održivu prehranu

Nastavak je to Podravkine brige o potrošačima koja traje od samih početaka. Podravka je u mnogim domovima više od 75 godina. Od tada do danas, naš je cilj proizvoditi hranu visoke kvalitete i kontroliranog podrijetla za jednostavnu i brzu pripremu. Podravkin slogan Uvijek sa srcem za nas je oduvijek značio kontakt s potrošačem u najužem smislu.

Snažan fokus na održivu prehranu, koja je nutritivno adekvatna (promovira zdravlje i dobrobit pojedinca), ima mali utjecaj na okoliš tijekom proizvodnje i konzumacije, dostupna je i kulturološki prihvatljiva, danas je važniji no ikad. To pokazuje i istraživanje koja je Podravka provela u suradnji s agencijom Ipsos.

Istraživanje među hrvatskim građanima pokazalo je da 36% ima neke zdrave prehrambene navike pri čemu se najčešće ističe izbjegavanje brze hrane (37%), izbjegavanje slane hrane (22%) i hrane koja deblja (21%). Istodobno, 47% građana priznaje da ima neke nezdrave prehrambene navike, među kojima najčešće navode nedovoljnu konzumaciju voća i povrća (40%) te uživanje u hrani koja nije najbolja za zdravlje (36%).

Kad je u pitanju konzumacija soli i šećera većina o tome ne vodi računa. Samo 36% građana pazi na unos soli, dok o konzumaciji šećera brine 44% građana. Pri tome svega  5% građana starijih od 16 godina zna koliki je dnevni preporučeni unos soli, a to je 5 g prema preporukama Svjetske zdravstvene organizacije. Za šećer je preporuka dnevnog unosa 25-50 grama što zna svega 2% građana. Također, građani većinom ne čitaju deklaracije prehrambenih proizvoda kako bi se upoznali s njihovim sastavom, to čini 31% ispitanika.

U skladu s rezultatima istraživanja, očuvati zdravlje i pridonijeti promjeni loših prehrambenih navika vas i vaših ukućana, naše je opredjeljenje i zato smo izradili Podravkinu Nutritivnu strategiju kojom smo se obavezali:

  • smanjiti sadržaj zasićenih i trans-masnih kiselina, soli (natrija) i šećera u našim proizvodima,
  • optimizirati proizvode s hranjivim tvarima koji osiguravaju zdravstveni boljitak,
  • u razvoju novih proizvoda, fokusirati se na djecu, stariju populaciju, potrošače sa specijalnim prehrambenim potrebama, potporu zdravlju probavnog sustava, potporu postizanju i održavanju zdrave tjelesne mase i zdravog životnog stila,
  • potrošačima pružiti točne i vrijedne informacije o našim proizvodima putem ambalaže i promotivnih aktivnosti,
  • educirati i time upućivati na značaj hranjive vrijednosti obroka i veličinu porcija.

Podravka je inicijalnu nutritivnu strategiju donijela 2014. te je od tada u svojim proizvodima ukupno smanjila količinu soli za 300 tone, a šećera za 1423 tona. Sol se smanjivala najvećim dijelom u asortimanu juha, jušnih kocki, Fant i mesnih proizvoda. Šećer se najviše smanjivao u dječjoj hrani, žitaricama za doručak i voćnim namazima.

Osim prilagodbe receptura postojećih proizvoda koje su provedene na način da su sačuvani njihovi prepoznatljivi i potrošačima omiljeni okusi, razvijani su i novi proizvodi koji podržavaju uravnoteženu prehranu ili odgovaraju pojedinim životnim potrebama. Ponuda je obogaćena nizom novih proizvoda bez aditiva, pojačivača okusa i bojila, sa specifičnim benefitima kao što su proizvodi bez glutena, proizvodi obogaćeni proteinima, vitaminima, mineralima, vlaknima i sl.

Osim toga, Podravka je smanjila korištenje palmine masti i koristi RSPO palminu mast te je uz to lansirala linije BIO proizvoda kao i proizvode za vegetarijance i vegane.

Potrošači

Prepoznajući svoju odgovornost u proizvodnji zdravije hrane za potrošače kroz podizanje nutritivne kvalitete proizvoda, u proteklom razdoblju uložili smo značajan napor u smanjenje soli, šećera, zasićenih masti i trans-masti u različitim kategorijama proizvoda Podravkinog portfelja. Razvoj i inoviranje proizvodnog asortimana primarno smo usmjerili na proizvode sa smanjenim udjelom „kritičnih“ sastojaka, proizvode bez aditiva, pojačivača okusa, bojila, proizvode obogaćene proteinima, vitaminima, mineralima i vlaknima. Naglasak smo stavili na korištenje sirovina od cjelovitog zrna, razvoj proizvoda bez palmine masti ili korištenje RSPO palmine masti, razvoj segmenta BIO proizvoda, proizvoda za vegetarijance/vegane i proizvoda bez glutena.

Strateški ciljevi povezani sa zdravom prehranom su:

Povećanje broja proizvoda s manjim sadržajem soli, dodanih šećera i zasićenih masti po serviranju

  • Do kraja 2027. u 75% novih i inoviranih proizvoda smanjiti prosječni sadržaj soli i šećera za 20% u odnosu na trenutni prosječni sadržaj

​Povećanje broja proizvoda koji sadrže pozitivne sastojke i/ili potiču zdravu, uravnoteženu i održivu prehranu

​Do kraja 2027.

  • u 75% novih i inoviranih proizvoda ugraditi najmanje jedan sastojak koji podržava zdravu i uravnoteženu prehranu kao što su vlakna, bjelančevine, vitamini i minerali
  • najmanje 40% novih i inoviranih proizvoda bazirati na sastojcima povezanim s održivom prehranom poput voća, povrća, mahunarki, cjelovitih žitarica, biljnih izvora proteina i sl.
  • sa 100% proizvoda podržavati održivu prehranu

Briga o zaposlenicima

Zaposlenici Grupe Podravka naša su najveća vrijednost, a zahvaljujući izvrsnim rezultatima u privlačenju i zapošljavanju talenata te razvijanju, inspiriranju, motiviranju i nagrađivanju zaposlenika, Podravka je nositelj prestižnog certifikata Poslodavac Partner.

Strateški ciljevi kojima brinemo o zaposlenicima, njihovim pravima i uvjetima rada su:

Jednakomjerna rodna zastupljenost i manje razlike u plaćama

  • Udio žena u managementu oko 50% (idealno držati u rasponu 45-50%) do 2030. godine
  • Udio žena na VSS poslovima držati na razini 50% ili više do 2030. godine
  • Udio žena u Podravci d.d. oko 50% (idealno držati u rasponu 45-50%) do 2030. godine 
  • Razliku u plaćama između spolova držati u rasponu 0%-3%

Unaprjeđenje materijalnih prava i uvjeta rada

  • Do kraja 2024. uvesti novi sustav plaća i nagrađivanja temeljen na radnom učinku
  • Kontinuirano unaprjeđivati materijalna prava radnika
  • Kontinuirano unaprjeđivati zdravstvenu zaštitu radnika, sa posebnom brigom za mlade roditelje
  • Uvesti MAMFORCE standard do kraja 2024.

Uvođenje sustava kvalitete

  • Implementacija standarda ISO 26000 – Smjernice za društvenu odgovornost - do kraja 2024.

Razvoj vještina i kompetencija 

Dobavljački lanac

Poštujući visoke standarde kvalitete ulaznih sirovina i materijala te potrebnu razinu tehničko-tehnološke opremljenosti odobrenih dobavljača, Grupa Podravka posluje s direktnim proizvođačima, primarnim proizvođačima, malim obrtima, obiteljskim poljoprivrednim gospodarstvima, braniteljskim udrugama, podugovarateljima, distributerima, veletrgovcima te velikim multinacionalnim kompanijama.

Kako bi se osigurali transparentnost nabavnih procesa i povećali učinkovitost nabavne funkcije, koristimo sofisticirane alate eNabave.

Stvaranje partnerskih odnosa s ključnim dobavljačima jedan je od glavnih ciljeva dobavljačkog lanca. Fokus smo stavili na lokalne dobavljače te na dobavljače s kojima njegujemo partnerske odnose. Otprilike 60% dobavljača s kojima poslujemo su lokalni dobavljači.

Od svojih dobavljača ćemo tražiti poštivanje istih vrijednosti koje su i nama bitne.  Strateški cilj povezan s dobavljačima je:

Vrednovanje dobavljača prema kriteriju održivosti

  • Do 2025. 100% dobavljača koji su prihvatili i potpisali dokument „Pravila ponašanja za dobavljače”  

Društveno odgovorno poslovanje

Provodimo niz društveno odgovornih inicijativa i projekata, u skladu s dugogodišnjom praksom i snažnom društveno odgovornom komponentom kompanije. Sponzorstvima i donacijama podupiremo brojne humanitarne, gospodarske, kulturne, sportske i znanstvene projekte. Potičemo aktivan način života i stavljamo naglasak na razvoj i odgoj djece kroz sport, kao i važnost uloge sporta u zajednici pa tako financijski podupiremo brojne sportske klubove i udruge. 

Strateški ciljevi usmjereni na društveno odgovorno poslovanje su:

  • Podrška kulturnim događanjima
  • Podrška sportskim događanjima
  • Potpora udrugama, socijalnim ustanovama i drugim organizacijama koje skrbe za potrebite
  • Doprinos unaprjeđenju predškolske i školske prehrane
  • Promicanje svijesti o važnosti uravnotežene i zdrave prehrane 
  • Promicanje svijesti o važnosti smanjenja i zbrinjavanja otpada od hrane