Potpisan ugovor o strateškom povezivanju Belupa i Farmavite
U Koprivnici potpisan Ugovor o strateškom povezivanju hrvatske farmaceutske kompanije Belupo te bosansko - hercegovačke kompanije Farmavita.
Nakon uspješno okončanih pregovora, danas je u Koprivnici potpisan Ugovor o strateškom povezivanju hrvatske farmaceutske kompanije Belupo te bosansko-hercegovačke kompanije Farmavita. Ugovor su potpisali predsjednik Uprave Belupa Stanislav Biondić i vlasnik Farmavite Sead Babić.
Stanislav Biondić je nakon potpisivanja Ugovora izjavio: "Strategija Belupa zasniva se na organskom rastu kroz nove proizvode i nova tržišta te anorganskom rastu akvizicijama u regiji. Farmavitu smo prepoznali kao pouzdanog partnera s dobrom tržišnom pozicijom i menadžmentom koji zna i razumije poslovanje brzo se prilagođavajući specifičnostima tržišta".
Sead Babić je pak, kazao: "Svjesni smo da strategija potpuno samostalnog tržišnog djelovanja nosi veliki rizik, a istodobno prateći tokove farmaceutskog tržišta kako lokalnog, tako i globalnog, Farmavita se opredijelila za strateški savez s Belupom".
Strateškim povezivanjem dviju kompanija Belupo će nastaviti s jasno zacrtanom strategijom koja se temelji na razvoju globalnog poslovanja, jačanju tržišne pozicije u regiji, posebice Bosni i Hercegovini te mogućnošću otvaranja novih tržišta. Zajedničko poslovanje dviju kompanija omogućit će za kratko vrijeme porast broja registriranih lijekova, bolju snabdjevenost tržišta od koje će korist imati krajnji kupci, pacijenti, a zavodima zdravstvenog osiguranja i bolnicama osigurat će se najbolja vrijednost za novac iz državnog proračuna.
Farmavita je osnovana 1991. godine kao veleprodaja lijekova i medicinskih proizvoda i u privatnom je vlasništvu. Tvrtka je 2005. godine izgradila proizvodno-poslovni objekt i osigurala najmodernije kapacitete za licencnu proizvodnju lijekova te optimalne skladišne uvjete usklađene sa važećim međunarodnim standardima. Kraj 2005. godine obilježen je GMP certificiranjem pogona i proizvodnom dozvolom za lijekove.
Lijekovi iz vlastitog proizvodnog asortimana Farmavite su tijekom 2007. godine uvršteni na pozitivne esencijalne liste gotovo svih kantona u FBiH. Trenutno Farmavita ima sedamdesetak zaposlenika, od kojih 50% sa visokom stručnom spremom.
U 2006. godini Farmavita je na tržištu BiH ostvarila ukupan promet od 26,635 milijuna KM, a prema preliminarnim procjenama očekuje se ostvarenje prihoda u 2007. godini u iznosu od minimalno 31 milijun KM, od čega po prvi put značajan prihod od prodaje vlastitih lijekova.
Fleksibilni proizvodni kapaciteti, dobra tržišna pozicija, menadžment koji zna, razumije i kreira poslovanje brzo se prilagođavajući specifičnostima tržišta, pretpostavke su koje Farmavitu visoko pozicioniraju na ljestvici farmaceutskih kompanija interesantnih velikim proizvođačima lijekova za različite oblike poslovnih povezivanja.
Belupo je drugi po veličini domaći proizvođač lijekova, sa 95 lijekova u svom asortimanu u 223 oblika. Belupovo najveće tržište je Hrvatska gdje ostvaruje 78% prodaje, dok ostalih 22% ostvaruje na inozemnim tržištima. Liberalizacijom tržišta lijekova na globalnom se tržištu pa tako i hrvatskom mnogo toga mijenja. Danas Belupo drži 11,46 posto hrvatskog tržišta receptnih lijekova. U Hrvatskoj je kompanija leader u kardiovaskularnom i dermatološkom programu sa dva najprodavanija lijeka za liječenje visokog krvnog tlaka te sprečavanje kardiovaskularnih oboljenja. U prodaji bezreceptnih lijekova (OTC) Belupo drži drugo mjesto i bilježi velik trend rasta.
Belupo je portfeljem svojih lijekova prisutan na stranim tržištima, na području jugoistočne Europe od čega na BiH tržište otpada 21% od ukupnog izvoza, te Češkoj, Slovačkoj, Sloveniji, Rusiji i Rumunjskoj.
U 2006. godini vrijednost prodaje Belupa u BiH iznosila je oko 7,962 milijuna KM ili 4,3% ukupnog uvoza lijekova u FBiH. Belupo zauzima 6. mjesto među stranim dobavljačima lijekova u FBiH. Belupo je u 2006. godini u BiH imao registriran 41 lijek u više oblika.
Prošle je poslovne godine kompanija potpisala ugovore s lokalnim partnerima o zastupanju i distribuciji Belupovih lijekova na tržištima Rumunjske, Albanije i Turske, a cilj je u prvom kvartalu 2008. potpisati ugovore s lokalnim partnerima na tržištu Poljske i Bugarske. Tvrtka traži mogućnost da isto učinimo na tržištima Mađarske i Španjolske. Planiramo da će do kraja ljeta 2008. godine u taj proces biti uključene Ukrajina, Bjelorusija i Kazahstan. U nekima od tih zemalja već su pokrenute i registracije naših lijekova, u čemu glavnu ulogu ima dermatološki program. Do kraja desetljeća planiramo tridesetak posto Belupove prodaje realizirati u inozemstvu.
U 2007. godini na tržište smo izašli sa sedam novih proizvoda, a u 2008. godini na tržište ćemo lansirati 17 etičkih lijekova u 37 oblika, te pet novih bezreceptnih preparata u pet oblika.