Dobit u prvom polugodištu 25,2 milijuna kuna

Rezultati poslovanja su i u drugom tromjesečju ove godine u skladu s planskim očekivanjima

Glavno obilježje objavljenih rezultata poslovanja Grupe Podravka, a koje je prihvatio i Nadzorni odbor Podravke, jest da su rezultati poslovanja i u drugom tromjesečju ove godine u skladu s planskim očekivanjima. Ukupni prihodi od prodaje iznosili su 1.623 milijuna kuna od čega prihodi od prodaje Prehrane i napitaka 1.249 milijuna kuna, a prihodi od prodaje farmaceutskih proizvoda 374 milijuna kuna. Iskazana operativna dobit (EBIT) u prvom polugodištu iznosi 53,5 milijuna kuna, a ostvareni dobitak 25,2 milijuna kuna.

U odnosu na isto lanjsko razdoblje prihodi su 4,3% niži zbog negativnih tečajnih razlika na inozemnom tržištu, smanjenja cijena lijekova na domaćem tržištu, te izlaska iz poslovnih programa koji su godinama negativno utjecali na profitabilnost kompanije. Značajnih utjecaja na rezultat poslovanja imala je i troškovna strana, i to prvenstveno u dijelu isplate otpremnina u iznosu od 51,5 milijuna kuna za 377 zaposlenika koji su napustili kompaniju, od čega se već do kraja ove godine očekuju uštede u iznosu od 30,2 milijuna kuna. Gledajući ukupne operativne troškove u prvom polugodištu 2014. godine, oni su za 52,0 milijuna kuna niži u odnosu na isto razdoblje prethodne godine što je rezultat daljnje optimizacije poslovanja kompanije.

Unatoč slabijoj kupovnoj moći s jedne, te smanjenju cijena lijekova s druge strane na hrvatskom tržištu, kao i negativnim utjecajem tečaja na rezultate na stranim tržištima, poglavito ruskom, zadovoljni smo što uspijevamo držati ritam u ostvarivanju zacrtanih planova i rezultata poslovanja u prvom polugodištu ove godine. I dalje ćemo jačati našu tržišnu poziciju i poboljšavati konkurentnost kompanije, jer dosadašnji potezi potvrđuju da vozimo u dobrom smjeru”, istaknuo je predsjednik Uprave Podravke Zvonimir Mršić.

Podravka je u prvoj polovici ove godine nastavila proces restrukturiranja poslovanja zatvaranjem niskoprofitabilnog segmenta pekarstva, dok je krajem prošle godine kompanija izašla iz segmenta svježeg mesa i zamrznute hrane, što će zasigurno utjecati na dodatno poboljšanje profitabilnosti kompanije u narednom razdoblju. U spomenutom razdoblju posebno vrijedi istaknuti priznanje “Best Managed Company in CEE” uglednog časopisa Euromoney. Poslovno vođenje Podravke, koje je analiziralo poseban stručni tim pod pokroviteljstvom Euromoneyja, ocijenjeno je vrlo visokim ocjenama te je zaključeno kako je Podravka ostvarila najveći napredak među svim kompanijama u srednjoj i istočnoj Europi. U anketi su sudjelovali analitičari vodećih međunarodnih banaka i institucija, a nominaciju najbolje vođenih tvrtki vršili su uzimajući u obzir strategiju poslovanja, sustav korporativnog upravljanja, dostupnost višeg menadžmenta, transparentnost poslovanja, vrijednosti za dioničare, informiranost i učinkovitost komunikacije, te mnoga druga mjerila.