Marcel Janeković
Radeći u marketingu Podravke najviše osobnog zadovoljstva nalazim u samom činu stvaranja, kreacije
S radom u Podravki započeo sam odmah po završetku Ekonomskog fakulteta u Zagrebu 1998. godine, kada je Hrvatska reprezentacija osvojila treće mjesto na Svjetskom nogometnom prvenstvu u Francuskoj, kada je Titanic osvojio Oscara (ne žalost ne i Leonardo Di Caprio) i kada je apsolutni hit godine bila pjesma Celine Dion - My heart will go on.
Od prvih dana radio sam u marketingu Podravke, prvo u segmentu juha i culinary proizvoda, da bi zatim nakon nekoliko godina stjecanja znanja i poslovnog iskustva u Strateškom razvoju započeo s radom u timu za dodatke jelima, koji je kasnije prerastao u Marketing tim Kulinarstvo.
Ključni izazovi s kojima se susrećem je kreiranje strategija dugoročnog razvoja brandova i kategorija, provedba tih strategija na tržištima. Praćenje prehrambenih trendova i potrošača, uočavanja prilika za rast i razvoj te poduzimanje vrlo konkretnih strateških i taktičkih mjera da te prilike i kapitaliziraju kroz konkretne projekte. Sve aktivnosti, od razvoja novih proizvoda, medijalnih kampanja pa do najmanjeg letka u supermarket moraju biti dio istog koncepta te voditi dugoročnom razvoju i povećanju tržišne vrijednosti naših marki proizvoda.
Zajedno sa svojim timom često koordiniram pripremu i provedbu aktivnosti te imamo vrlo aktivnu komunikaciju s kolegama na tržištima. U tom procesu je bitno da potaknemo proaktivnost svih uključenih u projekte jer jedino na taj način možemo razmjenjivati ideje, učiti na najboljim praksama s tržišta, širiti uspješne koncepte na ostatak portfelja i rasti u znanju i iskustvu.
Radeći u marketingu Podravke najviše osobnog zadovoljstva nalazim u samom činu stvaranja, kreacije. Prekrasno je kada na policama trgovina u Pragu, Varšavi ili Koprivnici vidite neki novi proizvod u čijem razvoju ste sudjelovali. Kada možete opipati nešto što je prije nekoliko mjeseci bila ideja ili skica na papiru. Veseli me kada vidim na TV neki naš spot ili nešto što smo zajednički kreirali i razvijali. Kada lansiramo novi proizvod i kada vidim da potrošači pozitivno reagiraju na njega, da ga stavljaju u košarice i kupuju, kad znam da smo kreirali novu vrijednost za kompaniju, tada je to uistinu sjajan osjećaj.
Podravka je jedina kompanija u Hrvatskoj u kojoj je moguće razvijati nove proizvode i marketinšku komunikaciju na toj razini. Rad u marketingu Podravke nosi puno lijepih stvari, no predstavlja i vrlo veliku odgovornost za mene i moje tim da opravdamo povjerenje naših kolega, suradnika i nadređenih u ono što radimo. No još važnije, moramo opravdati i povjerenje potrošače u naše projekte i u naše brandove. Moramo nastaviti graditi tamo gdje su stali naši prethodnici i predati novu vrijednost u ruke onih koji će nas naslijediti.
Gotovo cijeli moj radni vijek u Podravki vezan je uz marketing. Pri tome se još ni jednom nije ponovio sličan radni dan. Marketing je danas nevjerojatno dinamično područje koje me konstantno tjera da učim, da se mijenjam i da se razvijam. Nakon 15 godina provedenih u marketingu još uvijek imam dojam da sam tek na početku i da ima još puno prepreka koje moram svladati, stvari koje moram odraditi, lekcija koje moram naučiti. Stoga su i moja razmišljanja o budućnosti uvijek nekako vezana uz marketing. Kada sam uz naše proizvode, uz marketing programe, 4P analize, market shareove, bruto marže, budžete i razvojne gantograme sjajno se osjećam!